Ukoliko niste pročitali prvi deo ove teme, u prethodnom tekstu otkriveno je gde su postavljene kamere za sobraćajne prekršaje u Beogradu, Nišu i Subotici. A kako uopšte kamere beleže prekršaje?
Tamo gde postoji, radarski sistem konstantno beleži svaki prolazak vozila i njegovu brzinu. Ukoliko je brzina prekoračena i veća od parametara koji su zadati, radar daje signal upravljačkoj jedinici da se to evidentira, kamera se uključuje i snima vozilo. U slučaju prolaska kroz crveno svetlo, kamera je preko kompjuterske jedinice povezana sa semaforom i programirana tako da fotografiše svako vozilo koje prođe dok je uključeno crveno svetlo. Što se kretanja žutom trakom tiče, postoji sistem koji nadgleda svako vozilo, a na osnovu registarskog broja upoređuje sa bazom podataka. Isključuju se sva vozila koje koristi policija, vatrogasci, hitna pomoć, taksi ili gradski prevoz, a sva ostala vozila se evidentiraju. Nepropuštanje pešaka, nepropisno preticanje i ostali prekršaji uočavaju se opažanjem dežurnog operatera.
Možda iznenađujuće za sve, ali najveći broj kamera nije postavljen u Beogradu, već u Čačku – ukupno 15 komada.
Čačak
|
Državni put IB broj 23-Balkanska |
Državni put IB broj 23-Bulevar oslobođenja | |
Nemanjina-Kneza Miloša | |
|
Državni put IB broj-Kneza Miloša |
Kneza Miloša-Cara Lazara | |
nepropisno prestrojavanje i nepropisno preticanje ili obilaženje |
Državni put IB broj 23-Vladike Nikolaja Vladimirovića |
nepropisno prestrojavanje i nepostupanje po značenju saobraćajne signalizacije |
Državni put IB broj 23-Gasprom (benzinska stanica) |
|
Nemanjina-Svetozara Markovića |
Dr Dragiše Mišovića | |
|
Nemanjina-Balkanska |
Strajina Lapčevića-Milenka Nikšića | |
nepropisno parkiranje |
Kneza Miloša-Vojvode Stepe |
nepropuštanje pešaka |
9. Jugovića |
nepropuštanje pešaka i nepropisno parkiranje |
Župana Stracimira-Rajićeva |
Župana Stracimira |
Valjevo
prolazak na crveno svetlo | Sinđelićeva-Karađorđeva |
prekoračenje brzine |
Majora Ilića |
Vojvode Mišića |
Smederevo
prekoračenje brzine | Crvene Armije |
Ako mislite da je u nekim uslovima teško prepoznati registarsku oznaku, to nije tačno. Kamere koriste infracrvenu svetlost, a same registarske tablice premazane su zaštitnim slojem koji emituje infracrvenu svetlost i na taj način olakšava čitanje bez obzira na to kojom brzinom se neko vozilo kreće, pod uslovom da je ona manja od 250 km/h. Opet, ako je veća od 250 km/h sigurno je reći da je vozilo primećeno i bez kamera.