SAVETI ZA KUPOVINU POLOVNOG AUTOMOBILA, PREPOZNAJTE PREVARU!

 Ako kupujete polovni automobil u Srbiji, šansa da je sve onako kako je i predstavljeno u oglasu je realno veoma mala. Prevare su toliko česte da se pošteni prodavci svode na statističku grešku, a u oglasima ima više automobila sa vraćenom kilometražom nego sa ispravnom. Zbog ovakve situacije možete pronaći automobile koji su jeftiniji u Srbiji negu u Nemačkoj kada se uporede isti modeli sa kilometražama koje se kod nas navode kao „prave“. Kako bismo našim čitaocima pomogli pri kupovini polovnjaka evo nekoliko korisnih saveta koji mogu ukazati na lošije stanje automobila nego što se čini na prvi pogled:

Servisna knjižica i računi su prvi i osnovni pokazatelj stanja vozila. Iako se i one često falsifikuju, ipak se može dosta toga utvrditi iz dokumentacije pogotovo ako su ovlašćeni servisi u pitanju. Ako je automobili prešao malo (100.000km) logično je da je i održavan u ovlašćenim servisima zbog garancije. Računi koji prate servisnu su takođe dobar pokazatelj jer ih lako možete uporediti sa servisnom knjižicom.

Vozačeva vrata se najčešće otvaraju i vremenom mogu oštetiti šarke koje dobiju male zazore.

Vozačevo sedište ima tragove trenja i oštećenja na levoj strani kao posledica velikog broja ulazaka i izlazaka. Ovde treba obratiti pažnju i na nijansu mebla, kako pomenutog dela tako i celog sedišta u odnosu na druge, jer to preprodaci često promene kako bi sakrili tragove habanja.

Papučice nožnih komandi su istrošene i to obično po levoj ivici papučice gasa i desnoj ivici kočnice. Ako vam izgledaju kao nove, to takođe ukazuje na moguću zamenu zbog sakrivanja tragova.

Sigurnosni pojas ima končiće koji su se odvojili po ivici kaiša pogotovo u delu koji se nalazi blizu „klik“ sistema za kopčanje.

Obruč volana i ručica menjača imaju tragove habanja. Ovo se najčešće menja jer je jeftino pa iskusni prodavci to odmah rade.

Tragovi od udara kamenčića. Zamagljeni farovi, veliki broj pređenih kilometara i puno sitnih oštećenja. Ovo se može pronaći i na okvirima vetrobrana, masci i haubi. Ipak normalno je da poneki trag postoji i kod očuvanih automobila. Ako ih nema uopšte onda je verovatno farbano ponovo.

Debljina farbe i tragovi gita. Magnet ili uređaj koji meri dubinu farbe lako prikazuju različitu debljinu iste i ukazuju da ispod ima gita, odnosno skrivenih opravki limarije. Treba tražiti i tragove slivanja farbe, različite nijanse i tragove skidanja sloja boje.

Ofarbane felne često ukazuju na jeftino ušminkavanje i skrivanje oštećenja od ivičnjaka i manjih nezgoda.

Saveta ima još mnogo, ali zahtevaju određeni nivo stručnosti. Kao savet predlažemo da svakako kao uslov kupovine predložite odlazak u ovlašćeni servis na kompletan pregled i računarsku dijagnostiku.Takođe i na upoređivanje sa elektronskom servisnom knjižicom. Ako taj određeni proizvođač ima elektronsku servisnu knjižicu trošak za ovo će vam biti od 15 do 50 eura. Ako se pokaže da je vraćana kilometraža naravno da trošak ide na račun prodavca.

Pogledajte još: AUTOMOBILI