VELIKE PROMENE U OGLAŠAVANJU SNIŽENJA I POPUSTA U RADNJAMA

Pretposlednjeg dana jula stupio je na snagu novi Zakon o trgovini čine su po prvi put u domaćem zakonodavstvu definisani neki pojmovi koje redovno viđamo u radnjama širom države – rasprodaja, akcija, sezonsko sniženje.

Više puta smo skretali pažnju na to kako prodavci ove pojmove koriste kao “mamce” i lažno predstavljaju sliku svoje ponude. Kupci se dovode u zabludu da nešto kupuju na sniženju, a u tržnim centrima je skoro uvek prisutno neko sezonsko ili međusezonsko sniženje.

Novi Zakon o trgovini zato donosi sledeće definicije:

Akcijska prodaja će moći da traje najduže 31 dan. Ukoliko traje kraće od tri dana može se istaći samo procenat sniženja, u suprotnom prodavci će morati da istaknu i prethodnu i sniženu cenu.

Sezonska sniženja sada će moći da traju najduže 60 dana po sezoni. Određeno je i u kojem periodu mogu početi: letnje sezonsko sniženje može početi u periodu od 1. do 15. jula, dok zimsko sezonsko sniženje može početi od 25. decembra do 10. januara.

Rasprodaja će moći da se ističe u radnjama samo ukoliko trgovac prestaje da se bavi tom delatnošću, ukoliko se prodajni objekat zatvara ili ukoliko prestaje da se prodaje određena vrsta robe koja je na rasprodaji.

Takođe, ukoliko prodavci tokom akcije ili sniženje žele da istaknu najveći procenat sniženja, minimum 20% proizvoda na akciji mora imati to sniženje, kako bi se ono oglasilo. Primera radi, ako radnja reklamira da je akcija do 70%, minimum petina proizvoda na akciji moraće da ima sniženje 70%. U praksi je do sada uglavnom nekoliko ili jedva dva proizvoda imalo najveću akciju, a većina proizvoda uglavnom bude na 15-20% popusta.

izvor: Beograd uživo