PAKETSKA PONUDA TELEKOMUNIKACIONIH OPERATORA

Šta je paketska ponuda?
Telekomunikacioni operatori čija infrastruktura pruža takve mogućnosti već neko vreme korisnicima nude mogućnost da kupe više telekomunikacionih usluga iz domena fiksne i mobilne telefonije, interneta i televizije u okviru jednog paketa. Tako korisnici umesto da za svaku uslugu potpisuju po jedan ugovor mogu da, ulažući isti trud i vreme, dobiju objedinjeni skup (paket) usluga ostvarujući određene uštede i/ili povoljnosti.
Operatori, u stalnoj borbi s konkurencijom i sve zahtevnijim tržištem, vrlo su zainteresovani da ne samo unapređuju svoje usluge već i način na koji će te usluge nuditi korisnicima.
Zašto paketska ponuda?
Znamo da korisnici kupujući više usluga istovremeno, i to gotovo po pravilu uz odgovarajuću ugovornu obavezu, iskazuju svoje poverenje prema nekoj kompaniji i njenim uslugama, ali istovremeno stavljaju te iste pružaoce usluga u poziciju da moraju korisnicima obezbediti određene pogodnosti.
Upravo iz tog razloga pretplata (ili naknada) za usluge koje čine određeni paket jeste uvek niža od zbira pojedinačnih pretplata ukoliko biste te iste usluge kupovali pojedinačno. Mogućnost da uštedite svakog meseca i povećate svoj kućni budžet je svakako najveći, ali ne i jedini motiv koji korisnici imaju. Ovako možete uštedeti i vreme plaćajući jedan račun (umesto npr. tri računa od isto toliko operatora), kao i dodatno uštedeti novac plaćanjem jedne umesto tri provizije. Svakako, s pravom možete očekivati od svog operatora različite povoljnosti i specijalne ponude ukoliko ste korisnik više njegovih usluga.
Na šta obratiti pažnju?
Često pod uticajem marketinških kampanja kupujemo proizvode i usluge koje nam ili nisu potrebne ili ih inače ne bismo kupili. Tako sebe možemo izložiti nepotrebnom trošku, pritom ne rešavajući nijednu svoju potrebu. Ovo može biti slučaj i pri kupovini/izboru telekomunikacionih usluga. Pogodnosti su na prvi pogled veće ako u svoj paket usluga uvrstite tri umesto dve usluge ili ako ugovorna obaveza traje 36 umesto 12 meseci, ali vođeni tom logikom možete sebe dovesti u situaciju da kupujete (trošite novac) za uslugu koja vam nije potrebna. Zato je veoma važno da paket koji kupujete sadrži samo usluge koje su vam potrebne. Upravo je ovo način da napravite svoj paket koji možete smatrati optimalnim. To je siguran način da uštedite i novac i vreme, a da na raspolaganju imate sve ono što ste želeli.
Kreiranje paketa usluga najviše je uslovljeno infrastrukturnim ograničenjima i kapacitetima samog operatora, kao i posedovanjem odgovarajućih licenci.
Analizirajući ponude iz ovog segmenta tržišta u Srbiji, stiče se utisak da su tri kompanije, Telekom Srbija, SBB i Orion telekom najdalje otišle na polju kreiranja komercijalne ponude svojih usluga u okviru paketa. Kod Telekoma Srbije u pitanju su Box paketi, koji sadrže različite kombinacije od dve do četiri usluge, dok je u SBB-u moguće odabrati Duo i Trio pakete. Orion telekom je korisnicima ponudio Dual i Triple pakete, a postoje i drugi operatori koji u svojoj ponudi imaju pakete koji se sastoje od dveju usluga (TV/internet).